Az eladói oldalon az elvárt értékesítési időhöz illeszkedő legmagasabb, még piacképes ár meghatározása és a megfelelő hirdetési stratégia kialakítása jelent olyan kihívást, amihez az egyszeri adásvétel során megszerezhető tapasztalat messze nem elegendő.
A befektetési stratégia kialakítása, a befektetési portfolió összeállítása részletes, naprakész piaci információkat és tranzakciós tapasztalatot feltételez. Az egymással versengő lakóingatlan fejlesztések profitabilitási kockázata alapos piacelemzést, a kereslet és kínálat változó viszonyainak előrejelzését igényli.
A vevői oldalon az elérhető alku mértékének megítélése, a transzparens ajánlattételi és licitálási folyamatok szükségessége, a jelentős kínálatból a teherviselő képességnek és az életminőségbeli elvárásoknak leginkább megfelelő ingatlan megtalálásának nehézsége igazolja az ingatlanközvetítői szolgáltatások létjogosultságát.